Innovaties in de financiële sector | FinanceInnovation
advert

Mobiel betalen populair tijdens WK hockey

De betaalsticker MyOrder Cashless Betalen is maar liefst 244.000 keer gebruikt tijdens het WK hockey in Den Haag. Bezoekers konden dankzij het elektronische betaalmiddel snel en makkelijk betalen bij horecagelegenheden en in de shops.

Het WK hockey was dit jaar een volledig cashless evenement. Consumenten konden nergens met contant geld betalen. Voordeel hiervan is dat er nauwelijks tot geen rijen ontstonden bij restaurants en shops. Het elektronische betaalmiddel MyOrder Cashless Betalen, een mobiel bestel- en betaaldienst van Rabobank, werd maar liefst 244.000 keer gebruikt. Grote bedragen konden afgerekend worden met een bankpas of creditcard.

Via smartphone
Er zijn maar liefst 60.000 betaalstickers uitgegeven. Een derde daarvan is gebruikt als prepaidkaart, twee derde is ter plekke gekoppeld aan de MyOrder-app. Het tegoed kan op die manier via de smartphone worden aangevuld en beheerd. De app behoort momenteel tot de meest gedownloade apps in de App-store; het werd de afgelopen twee weken meer dan 40.000 keer gedownload.

 

 

Over de schrijver

Redactie

Dit artikel is geschreven door één van de redacteuren van FinnanceInnovation.nl . Wij zijn dagelijks op zoek naar nieuws en achtergronden over innovaties in de financiële sector. Volg @FinanceInno om op de hoogte te blijven!

Related Articles