Innovaties in de financiële sector | FinanceInnovation
advert

Dutch Fintech Awards: “Sophiq biedt inzicht in de haalbaarheid van een programma”

Met Sophiq zijn bedrijven in staat om hun programma’s beheerst uit te voeren. Hierdoor worden ze succesvoller bij de invoering van strategische veranderingen.

Bij veel bedrijven is er een groot spanningsveld tussen klantfocus, innovatiekracht en risicomanagement. Deze confrontaties veroorzaken vaak een moeilijke agenda voor directies. Wat Spohiq zo aantrekkelijk maakt is de visualisatie van de programma’s, die de complexiteit inzichtelijk en begrijpelijk maakt. “Het programmamanagement krijgt hierdoor continue controle over de uitvoering en bijsturing van programma’s”, zegt Bas Volkers, directeur van Sophiq.

Welk probleem lost jullie concept/bedrijf op?
Volkers: “Om te overleven en te groeien als organisatie in de financiële wereld zijn nieuwe strategische doelen nodig om te reageren op het groeiende spanningsveld tussen klantfocus, innovatie en compliance. Het is van essentieel belang dat deze strategieën snel en zonder fouten worden uitgevoerd. De capaciteit om zich aan te passen aan veranderende markten bepaalt het voortbestaan ​​van organisaties. Sophiq biedt inzicht in de haalbaarheid van een programma voordat het gestart is en zorgt voor beter gestructureerde en georganiseerde programma’s. Er kunnen sneller beslissingen worden genomen, in een meer werkbare en minder stressvolle omgeving. De samenwerking verloopt soepeler.”

Hoe maken jullie dit idee tot een succes?
“Sophiq heeft de ambitie om een leider te worden in de internationale markt voor programmamanagement-software. Dit is een gespecialiseerde markt welke tot nu toe alleen gefragmenteerd werd bediend door softwareproducten met een andere focus. Wij gaan onze ambitie succesvol realiseren doordat wij het niet alleen doen. We werken samen met partners, experts, autoriteiten en klanten bij de inrichting van Sophiq.”

Hoe ziet jullie businessmodel eruit?
Sophiq combineert haar unieke sofware met haar community. Hiermee integreren we kennisdeling van een wereldwijde crowd in branche- en domein modellen in Sophiq waar klanten veel profijt van hebben. Sophiq faciliteert de basis, de crowd kan naast netwerken en kennisdelen haar kennis via onze web store kapitaliseren in branchemodellen. Klanten krijgen op investeringsvriendelijke wijze toegang tot de software en krijgen toegang tot een enorme hoeveelheid kennis en ervaring, gevat in de branchemodellen in Sophiq en via de community. Wij geloven in het combineren van onze krachtige aspecten, onze software, de modellen en de kennisdeling, tot één business model en een concept waarin we samen met onze omgeving eerst delen en dan vermenigvuldigen.”

Waarom gaan jullie de Fintech Awards winnen?
“Sophiq biedt de financiële wereld een product waarmee ze snel en daadkrachtig in staat is grip te krijgen op de strategische uitdagingen van deze tijd: klantfocus, innovatiekracht en risicomanagement. De klant krijgt niet alleen toegang tot software maar ook tot wereldwijde kennis, kunde en peers. Dit geldt ook voor de modellen in andere branches.”

De Dutch Fintech Awards werden op maandag 20 april uitgereikt. Meer informatie vindt je hier.

Over de schrijver

Marc Vervecken

Als student Marketingcommunicatie is Marc een actief schrijver met grote interesse in sport, ondernemen en de financiële sector. Zelf is hij erg actief op sociale media en blogs.

Related Articles