Innovaties in de financiële sector | FinanceInnovation
advert

De vlucht van het mobiel betalen

De uitrol van mobiel betalen gaat in onverminderd tempo door. Het mobiel betalen-systeem is deze week in de Leidense supermarkten van Dirk geïntegreerd. Het bedrijf is bezig met een test in de vier filialen van de discounter.

Op basis van de resultaten besluit de supermarktketen of de nieuwe betaalmethode ook wordt doorgevoerd in andere filialen. Wijnbergen is optimistisch: “De pilot is probleemloos gestart, en wij zijn ontzettend benieuwd naar de resultaten (…).”

Niet zo handig als het lijkt?
Klanten kunnen met ingang van deze week betalen met  hun smartphone. Mensen die hun dagelijkse boodschap willen betalen met hun telefoon, moeten eerst de app SEQR downloaden.

De vraag is of het nieuwe betaalsysteem wel zo gebruiksvriendelijk is als het klinkt. De klant koppelt eenmalig zijn of haar rekeningnummer aan de app. Wanneer men in de winkel wil betalen, moet men verbindingmaken met het wifi-netwerk ‘Dirk Wifi’. Vervolgens moet de klant een QR-code aan de kassa scannen en het bedrag bevestigen met een pincode. Het enige voordeel boven het ‘normale pinnen’ is dat klanten hun pinpas niet meer hoeven gebruiken.

Grilled ING
Vorige week kondigde ING aan dat klanten mobiel konden gaan betalen. En dat wil ING maar al te graag onder de aandacht brengen. ING betaalde onlangs voor een artikel bij online magazine ‘Mixed Grill’ te laten schrijven, waarin ze ontzettend lovend zijn over hoe gemakkelijk het mobiel betalen met de app is.

Over de schrijver

Nina van Klaveren

Vindt alternatieve vormen van kredietverstrekking erg interessant, verdiept zich graag in de wondere wereld van het mobiel betalen. Schrijft af en toe een media-analyse.

Related Articles